Έκθεση Φωτογραφίας



Δελτίο Τύπου
Στο τεχνοχώρο Φάμπρικα παρουσιάζω μέρος της πρόσφατης δουλειάς μου. Σε μια πορεία 20 ετών και άνω στη φωτογραφία, πιστός στις αρχές τις καλλιτεχνικής φωτογραφίας και στις προσωπικές επιλογές δημιουργίας, εκθέτω μια ενότητα φωτογραφιών που αντιπροσωπεύει τη δουλειά μου. Από την αρχή έχω επιλέξει την ασπρόμαυρη φωτογραφία για την αφαίρεση ως προς την πραγματική σκηνή, προσπαθώντας να αποδώσω εικόνες που ξεπερνούν αυτό που υπάρχει, και είναι ορατό σε μένα και στον υπόλοιπο κόσμο. Επιχειρώντας μια υπέρβαση κάθε φορά αυτού που περιορίζει την σκέψη και το συνειδητά κατακτημένο. Εκτός από την γνώση και την εμπειρία που κουβαλάει ο κάθε άνθρωπος, η δημιουργικότητα χρειάζεται μια αίσθηση που την ώρα της φωτογράφησης δίνει την μοναδική ένταση στην εικόνα. Ένταση ορατή σε εμάς και στον κάθε άνθρωπο που την παρατηρεί. Άλλωστε η αμιγώς καλλιτεχνική φωτογραφία είναι προσωπική έκφραση που πηγάζει πιο βαθιά από το συνηθισμένο στον άνθρωπο, και με αυτό σαν αρχή επιχειρώ κάθε φορά να φωτογραφίσω. Εκτός από την διαμορφωμένη σκέψη του φωτογράφου σημασία έχει πάντα η εικόνα που δημιουργείται, και η έκθεση παρουσιάζει ένα σύνολο εικόνων που με αντιπροσωπεύει, που για τον κάθε παρατηρητή θα έχει μια άλλη ερμηνεία.

Περιγραφή Έκθεσης

Ξεκινώντας η κάθε φωτογραφία είναι ένα θέμα έχει την δικό της περιεχόμενο και αυτονομία. Το σύνολο των φωτογραφιών αναδεικνύουν το τρόπο που δημιουργεί ο φωτογράφος και γενικότερα τις αισθητικές του απόψεις, κατά συνέπεια η έκθεση έχει συνοχή ανεξάρτητα από την θεματολογία των φωτογραφιών. Επίσης στην καλλιτεχνική φωτογραφία δεν έχει σημασία που τραβήχτηκε μια φωτογραφία, ούτε το μέρος και οι άνθρωποι εφόσον η πραγματικότητα παρουσιάζεται μετουσιωμένη, δηλαδή η πραγματικότητα αποκτά άλλη δυναμική και έκφραση. Η εικόνα δεν παραπέμπει σε κάποιο πραγματικό γεγονός, είναι η αναδημιουργία της πραγματικής σκηνής που μέσα από την φωτογραφία αποκτά άλλη σημασία.
Μια σύντομη ανάλυση των φωτογραφιών: Σημασία έχει η ισορροπία της σύνθεσης, όλα τα στοιχεία -οι άνθρωποι και το περιβάλλον– αντιμετωπίζονται σαν σχήματα. Ο συνδυασμός αυτών των σχημάτων και η διάταξη τους μέσα στην εικόνα δίνει ισορροπίες ή αντιθέσεις έτσι μπορούμε να πούμε ότι η φωτογραφία είναι ένα είδος σχεδίου. Ο φωτισμός επίσης είναι σημαντικός δίνει όγκο στα σχήματα ή αφαιρεί, ο υπάρχων φωτισμός και ο φωτισμός έτσι όπως αποδίδεται μέσα από τη φωτογραφία. Και το λέω αυτό γιατί η φωτογραφική μηχανή έχει τη δική της όραση που διαφέρει από την ανθρώπινη, κατά συνέπεια καταγράφει διαφορετικές εικόνες.

Ο φωτογράφος έχει την δική του αισθητική απόδοση της πραγματικότητας -αξιοποιώντας τις δυνατότητες τις φωτογραφίας- η οποία περνάει στο θεατή. Όταν λέμε αισθητική στη φωτογραφία δεν εννοούμε ωραιοποίηση αλλά “δραματοποιημένες” εικόνες, με θεατρικότητα, αντικείμενα που παίρνουν γλυπτική αξία και γενικότερα η ποιητική απόδοση της πραγματικότητας μέσα από τη φωτογραφία, που αυτός είναι ο σκοπός της ως μορφή τέχνης. Η ανθρώπινη φιγούρα που χάνεται στη σκιά, ο άνθρωπος που χάνει τα χαρακτηριστικά του και παίρνει τη μορφή σχήματος, είναι η αισθητική απόδοση της πραγματικότητας έτσι που μέσα από τη φωτογραφία αποκτά άλλο νόημα. 

Ερμηνεύοντας την φωτογραφική εικόνα είναι δεδομένο ότι σύνθεση και περιεχόμενο δεν μπορούν να διαχωριστούν αντίθετα συμπλέκονται και αλληλοσυμπληρώνονται. Καθώς ή εικόνα δεν μπορεί να κατακερματισθεί και λειτουργεί σαν σύνολο. Ένα στοιχείο εάν αφαιρεθεί η συνοχή χάνεται και η εικόνα καταρρέει. Όμως μια εικόνα έχει πολλές ερμηνείες, γιατί ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του μοναδικό τρόπο αντίληψης των εικόνων, έτσι ανεξάρτητα από την δική μου περιγραφή της έκθεσης, η φωτογραφία απευθύνεται στο καθένα ξεχωριστά.



No comments:

Post a Comment